Retaining wall , نرم افزار تحلیل و طراحی دیوار حائل بتن مسلح , گروه ثانیه
Analyze > Full without Earthquake & Full with Earthquake

به وسیله این دو گزینه می­ توان پایداری دیوار حائل را در بارگذاری عادی و استثنائی (بدون در نظر گرفتن اثر نیروی زلزله و با آن) به طور دقیق و کامل بررسی نمود. این دو گزینه فقط هنگامی فعال می­ شوند که پس از وارد کردن مشخصات مصالح، هندسه دیوار نیز توسط کاربر قطعی شده باشد.

Analyze > Quick & Quick with Earthquake

این دو گزینه یکی از ابتکاری ­ترین، زیباترین و کمیاب­ ترین امکانات برنامه در مقایسه با نرم افزارهای مشابه است که به کمک آن می توان علاوه بر ایجاد درک شهودی و تقویت قضاوت مهندسی، بهینه­ یابی را تا حد بسیار مطلوبی انجام داد.
بعد از کلیک کردن روی یکی از این دو گزینه پنجره Geometry of Wall گشوده می­ شود. با این تفاوت که اکنون کادر Quick Analysis در پایین پنجره فعال است. در این شرایط هر تغییری در هر یک از پارامترهای هندسی دیوار ایجاد کنید، بلافاصله بالای مقطع ترسیم شده در پنجره Current Section of Wall نتایج اصلی تحلیل پایداری شامل ضریب اطمینان در مقابل واژگونی و لغزش و نیز تنش در پنجه و پاشنه دیوار نمایش داده می­ شود.
از آنجا که همواره تغییرات در پنجره Current Section of Wall به صورت لحظه ­ای است، در این پنجره بر روی دکمه Soil Stress کلیک کنید تا منحنی نغییرات تنش در زیر پی را نیز ملاحظه کنید. به جای تغییر اعداد نیز از کادر Quick Analysis یکی از پارامترهای هندسی مورد نظر را انتخاب کرده و با کلیک کردن بر روی دکمه ­های + و – اثرات تغییر پارامتر را به همراه نتایج تحلیل به طرز زیبایی مشاهده کنید.
لازم به ذکر است، پس از تعیین هندسه دلخواه باید حتماً تحلیل کامل صورت پذیرد.

Analyze > Detail of Analysis

به کمک این گزینه می توان نتایج و جزئیات محاسبات تحلیل پایداری را به همراه کلیه کنترل های لازم مشاهده نمود. این گزینه زمانی فعال می شود که تحلیل بدون مشکل انجام شده باشد و مقصود از تحلیل کامل مطلوب بودن نتایج از نظر آیین نامه ها نیست بلکه به معنی انجام شدن بدون خطای تحلیل است.

درج یادداشت جدید

تصویر امنیتی
تغییر تصویر
عدد فارسی مندرج در تصویر را در کادر روبرو وارد کنید:
عدد فارسی مندرج در تصویر را در کادر بالا وارد کنید.